Vitamine C

 

De 3e stof = Vitamine C: ascorbinezuur, oxaalzuur, citrusvruchtenmix, bessenmix, vruchtenmix, groentemix, azijnmix, chlorofyl, hesparine, rutine, bioflavonoïden.

 

Vitamine C is een belangrijke antioxidant, het is belangrijk voor de afweer, voor het immuunsysteem, voor het zenuwstelsel, bij de vorming van neurotransmitters (adrenaline, acetylcholine en serotonine). Verder speelt Vitamine C een rol bij ontgiften, verlaging bloedsuikerspiegel, omzetting van cholesterol en nog veel meer. Een tekort van Vitamine C kan zich uiten in frequent blaasontstekingen hebben, schimmel- of andere infecties, slechte bloedsomloop, huid- en spijsverteringsstoornissen.

 

Zo hebben alle vitaminen, mineralen en voedingsstoffen enerzijds hun eigen specifieke functies en werken ze anderzijds met elkaar samen.

 

WAT MAG U ETEN: gekookte gepelde of ongepelde rijst, pasta zonder saus, gekookte of gepocheerde eieren, geroosterde of gebraden kip, rood vlees, vis, geroosterd bruin brood, gefrituurde spijzen, friet, zout, olie, koffie en water. Elke spijs die geen vitamine C of toevoegingen bevat.
WAT MAG U NIET ETEN OF AANRAKEN: fruit, groenten, bladgroenten, rode peper, paprika, bieslook, citrusvruchten, rozenbottel, stokvis, gedroogde vruchten, sappen, sauzen, frisdranken, melk, kunstmatige zoetstoffen, vitamine C supplementen.

 

www.begripdoorinzicht.nl maakt gebruik van cookies voor een optimale beleving van deze site.