Stress Release 1+2

Onderzoek de invloed van stress, verkrijg inzichten, ontlaad en maak oude koppelingen los, zodat oude patronen verdwijnen en nieuwe stappen gemaakt worden.

Praktische informatie

Je leert tijdens de cursus:

  • wat stress is
  • wat de fysiologie van de stressreactie is als stress niet effectief afgevoerd wordt
  • onderzoeken wat voor jou stressvol is en vaststellen wanneer de stress afgevoerd is
  • diverse emotionele stressreleasetechnieken
  • stellingen te gebruiken om specifieker de stress te onderzoeken om met breinintegratie en/of oogrotatietechnieken de opgeroepen stress af te voeren
  • de Temporal Tap en Ankering technieken
  • kinesiologie in het proces van doelen stellen te gebruiken
  • de spiertesten te gebruiken om uitstelgedrag te onderzoeken en een deel van de stress af te voeren die blokkerend werkt
  • diverse oefeningen ter ontspanning
  • voeding testen: welke voedingsstoffen zijn stressvol en welke niet

Deze modules vormen één geheel en kunnen niet los van elkaar gevolgd worden.

Voor, tijdens en na de cursus heb je toegang tot de Online Leer Omgeving (OLO). Hier wordt veel achtergrondinformatie gegeven over de materie, zodat je weet wat je test en wat dat betekent. Hiermee bereid je je voor op de praktijkdagen. De praktijkdagen hebben dan meer inhoud, diepgang en worden door allen gedragen i.p.v. alleen door de trainer. Samen tillen we de cursus naar een nog hoger niveau.

Er zijn minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers tegelijk, zodat er ruim de gelegenheid is om de technieken onder begeleiding te oefenen.

Er wordt met spiertesten gewerkt om iedere keer weer te onderzoeken wat voor jou als individu de beste oplossing is. Als vereiste vooropleiding wordt daarom Touch for Health 1 genoemd.

Kosten:

  • Cursus: € 350
  • Manual van Stress Release € 40
  • De online leeromgeving voor de module Stress Release 1 t/m 4 à € 60.

Het manual Stress Release 1-2 is niet te bestellen via de boekhandel, maar uitsluitend verkrijgbaar via de cursus.

Erkend certificaat.
Na de praktijkdagen ontvang je een door de BvK erkend Wellness Kinesiology certificaat. Deze telt als nascholing voor diverse beroepsverenigingen (i.i.g. voor de LVNT en de VBAG) en als scholing bij TOPKI.

Na Stress Release 1+2 kun je de cursus Stress Release 3 en Stress Release 4 volgen.

Hieronder staat de agenda voor Stress Release 1+2. Klik op de cursus om je aan te melden.

Daaronder vind je de inhoud van de OLO voor Stress Release 1+2.

Achtergrond informatie

Het is leuk om je waarneming van gebeurtenissen te onderzoeken. Hoe voelt dat in je lichaam? Wat weet jij over de oorzaken van stress, welke invloed heeft stress op je gezondheid, hoe is dat voor jou persoonlijk en wat kun je er zelf aan doen?

De sleutel om stress te reduceren = je waarneming van de gebeurtenissen veranderen. Daarmee werk je aan een stuk bewustwording.
Maar wat verandert er als je, naast een stuk bewustwording, ook de stress reductie technieken toepast? Wat gebeurt er wanneer je echt luistert naar je eigen lichaam en daarmee je eigen kracht ontdekt?
Door middel van spiertesten en oefeningen kun je technieken leren om deze stress te hanteren en te transformeren vanuit de kennis over stress.
Daarnaast geeft het gebruiken van de spiertesten JOUW beste oplossing, aangedragen door je eigen lichaam dat een behoorlijke wijsheid in zich heeft om te herstellen. Zo word je gestimuleerd om te leven vanuit je eigen kracht!
De correctiemethoden van kinesiologie zorgen ervoor dat processen van loskoppelen, ontladen en loslaten vaak sneller gaan zonder de zwaarte van het herbeleven. 

Niets kan zo goed bepalen wat jij nodig hebt als je eigen lichaam! Alle technieken die je leert, kun je zowel op jezelf als op anderen toe passen.
Ontdek zelf hoe fijn het is te kunnen ‘luisteren naar je eigen lichaam’, te vertrouwen op je eigen wijsheid en te weten wat je kan doen om de invloed van je stress de baas te zijn!

Inge Burgerhof - trainer

Na de cursus Stress Release 1+2 weet je wat stress doet, hoe het je leven kan beïnvloeden en heb je geleerd negatieve stress te verminderen. De beleving van stressvolle situaties kan veranderen en je kunt beter met stress omgaan.

 

Online Leer Omgeving Stress Release 1+2

Inhoud van de online training

Introductie met o.a.:

  • Welke onderwerpen er aan bod komen
  • Wat de methode inhoudt
  • Wat het doel is van deze cursus
  • Hoe we dat bereiken
  • Wat er van jou verwacht wordt

Video met uitleg over hoe het technisch werkt om ‘geitenpaadjes’ / 'neurologische paadjes' te maken, oftewel een video over het mechanisme in je brein.

Overzicht van wat er in het manual staat

Overzicht van de lessen in de online training t.o.v. het manual dat uitgereikt wordt tijdens de eerste praktijkdag.

Het begrip ‘STRESS’

Stress is een algemeen begrip, maar wat is het nu echt? Wat is de stresscyclus? Wat bepaalt hoe we op stressoren reageren? Met behulp van een aantal vragen en video ga je op zoek naar antwoorden.

Fysiologie van stress

De fysiologie van stress onderzoeken met behulp van vragen + internet. Je hiervan bewust worden is een belangrijk onderdeel om zo gezond mogelijk te blijven of weer te worden.

Bij jezelf onderzoeken wat stressvol is

Je bewust worden van wat stress doet in je lichaam, terwijl je rustig in je eigen ruimte bent. De ervaringen van jezelf en van anderen geven je inzicht in de kracht van gedachten en emoties. De oefening wordt afgesloten met een ontspanningsoefening.

ESR op verschillende manieren toepassen

Zelf ervaren hoe eenvoudig en krachtig emotionele stress release (ESR) techniek werkt. Met behulp van een video wordt het principe van ESR uitgelegd en kun je dit op jezelf en anderen toepassen. Ademhalingstechniek is hierbij ondersteunend.

Tijdens de praktijkdag gaan we hier uitgebreid mee werken en worden de verschillende lagen uitgelegd.

Hoe erg is jouw stress?

Onderzoek hoe het met jouw gevoeligheid voor stress is en welke indicatie dat afgeeft over de kans op gezondheidsproblemen. Een video verduidelijkt hoe je hiermee om kunt gaan.

Complimenten ontvangen

Het geven van een compliment is een van de sterkste methoden om gedrag te veranderen.

Inzicht krijgen in hoe jij omgaat met complimenten geven en ontvangen.

Do en don'ts van complimenten.

Omgaan met aanraking

Als kinesioloog raak je mensen aan, fysiek, mentaal en emotioneel. Inzicht krijgen in het belang hiervan en je eigen grenzen hierin is een eerste vereiste om als kinesioloog vrij te kunnen werken.

Ankeren wat is dat?

Hoe sla je goede herinneringen op en neutraliseer je oude? Met behulp van video's worden de methoden van ankeren en alle onderdelen die daarbij betrokken worden uitgelegd.

Wat veranderingen zijn

Niet afwachten, maar uit je comfortzone stappen, de mogelijkheden tot verandering aangrijpen en je potentieel benutten.... Het klinkt zo simpel! In deze les onderzoek je hoe dat voor jou werkt.

Er worden diverse tools aangereikt.

Tijdens de praktijkdag gaan we dieper in op veranderingen en onze weerstand daartegen. We gaan spiertesten met behulp van stellingen. Hierdoor ga je de weerstand op veranderingen sneller ontdekken en weet je wat jou helpt om de stress te reduceren.

Doelen stellen

Ontdekken wat je wilt in je leven kan worden vergemakkelijkt door de procedure van het stellen van doelen. Met behulp van video's en een schrijfopdracht wordt je duidelijk wat hierin nodig is en wat handige hulpmiddelen zijn.

Dit is niet het standaard verhaaltje over doelen stellen! Tijdens de praktijkdag gaan we hier uitgebreid mee aan de slag; op welk deel van het proces stress zit en deze blokkade opruimen, zodat het doel gemakkelijker bereikt wordt.

Waarom we niet bereiken wat we belangrijk vinden

Met behulp van websites de diverse tools verzamelen, zodat we tijdens de praktijkdag hiermee kunnen werken. We testen welke tool jou het beste kan helpen. Dit doen we bij acties in het proces van doelen stellen om productiever, effectiever en efficiënter om te gaan met jouw tijd. Eventuele stress erop gaan we elimineren.

Uitstelgedrag onderzoeken

Met behulp van video's en een test ga je ontdekken wat uitstelgedrag is en wat hiervan de grondslag is. Om uitstelgedrag aan te pakken is de eerste stap inzicht krijgen in het eigen innerlijke conflict.

Tijdens de praktijkdag gaan we de uitkomst van je zelfonderzoek m.b.v. stellingen testen, onderzoeken wat er fysiologisch gebeurt, ESR gebruiken (de stress ervan transformeren), doel stellen en uitwerken, de eerste stap uittesten, stress elimineren in het proces, ondersteuning uittesten van Temporal Tap en Ankeren en de laatste stap bedenken. Alles wat je tot nu toe geleerd hebt komt hierin aan bod.

Welke voeding draagt positief bij

Voeding die stress veroorzaakt en voeding die helpt stress beter te hanteren. Welke voeding denk je dat invloed hierop heeft? Met behulp van een aantal vragen en websites ga je onderzoeken wat voor jou 'gezonde voeding' is en hoe we daar als kinesioloog tegen aan kijken. Tijdens de praktijkdag gaan we deze voeding testen, zodat je weet of je de stof aankan zonder nadelige bijwerkingen. Daarna kun je testen of het een gunstige of nadelige invloed heeft op je uitstelgedrag of op het behalen van je doel.

Diverse oefeningen

Lichaamsoefeningen worden ingezet om stress, die zich heeft vastgezet in het lichaam, vrij te maken. Emoties, zoals angst, kunnen de buikspieren spannen en de beweging van het diafragma hinderen. In de les staan video's en websites met uitleg over bewegen en stress en de invloed op het brein, de ademhaling en natuurlijk het lichaam. In het manual zijn diverse oefeningen beschreven. Tijdens de praktijkdag gaan we de beweeglijkheid herstellen en de spanning verminderen met behulp van correcties. Ook testen we uit welke oefening ondersteunend voor jou kan zijn bij het behalen van je doel.

Eigenschappen van overleven en je weerbaarheid

Er worden drie kenmerken van stressweerbaarheid in het manual genoemd. Welke verandering kun je aanbrengen om je stressweerstand of je kracht te verbeteren? Tijdens de praktijkdag gaan we de drie kenmerken onderzoeken en testen met behulp van stellingen. Hierdoor ga je de uitdagingen in je leven gemakkelijker aan. In deze les wordt via video's uitgelegd wat onze eigen invloed hierop is en waarom we alsmaar terug vallen in oude gewoontes. Misschien ook wel leuk om deze les eerder te bekijken!

Inge Burgerhof
Praktijk & Cursuscentrum voor kinesiologie en bewustzijnscoaching

Adres
Duizendblad 11
4102 KP Culemborg

Telefoon
06-28263250

Email
kinesiologie@begripdoorinzicht.nl

Stuur je vraag naar mij, door onderstaand formulier in te vullen en dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.